rok szkolny 2017-2018 - Zespół Publicznych Szkół nr 1 w Żninie

rok szkolny 2017-2018

Wycieczki

Wycieczka uczniów klas V do Warszawy  11-13 czerwca 2018

11 czerwca 2018 r. klasy V a i V b pojechały autobusem i busem na wycieczkę do Warszawy.
O 9.30 byliśmy już w stolicy i zaczęliśmy od zwiedzania Wytwórni Filmów Dokumentalnych i Fabularnych. Oglądaliśmy kostiumy, przymierzaliśmy je i zwiedzaliśmy plany filmowe.

Następnie udaliśmy się do Łazienek Królewskich, gdzie zrelaksowaliśmy się półtorej godziny.
Po odpoczynku zwiedziliśmy stadion „Legii”.
O 17.30 zameldowaliśmy się w hotelu „Praga” przy ulicy Otwockiej 7 i o 18.00 zjedliśmy obiadokolację, do 22.00 mieliśmy czas wolny, po czym poszliśmy spać.
Następnego dnia o 8.30 zjedliśmy śniadanie, a następnie szaleliśmy z pieniędzmi rodziców w największym centrum handlowym „Złote Tarasy”.
Kolejną atrakcją był Pałac Kultury i Nauki, z którego tarasu widokowego rozpościerał się widok na Warszawę.
Następnie zachwyciła nas przejażdżka metrem, którym dojechaliśmy na Stare Miasto, gdzie czekała na nas już Pani przewodniczka. Opowiadała  wiele ciekawych rzeczy o zabytkach stolicy, zjeżdżaliśmy najstarszymi w Warszawie ruchomymi schodami. Po tym interesującym zwiedzaniu dotarliśmy do hotelu na obiadokolację.
Trzeciego dnia po śniadaniu odwiedziliśmy kolejno park trampolin, galerię handlową, ogrody na dachu Biblioteki Miejskiej i Centrum Nauki „Kopernik”. Do Żnina dotarliśmy ok. godz. 23.00.
Wycieczka bardzo nam się podobała, warto pojechać tam jeszcze raz, zwłaszcza, że zostało jeszcze dużo do zobaczenia…

MALBORK WITA!
Dnia 15 maja odbyła się jednodniowa wycieczka do Malborka, na którą wybrały się klasy: IVb, IVc i IVd pod opieką p. Doroty Nowak, p. Rity Bigoszewskiej, p. Karoliny Lis, p. Barbary Lubik,p. Katarzyny Daszkowskiej, p. Kaliny Kończal oraz p. Darii Tylak. W drodze do zamku wzniesionego przez zakon krzyżacki, uczestnicy wycieczki mieli okazję zwiedzić również Katedrę
Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Pelplinie. Zamek w Malborku uczniowie zwiedzali idąc szlakiem „Tajemnic Zamku Malbork”, rozwiązując zagadki i zadania, odkrywając sekrety krzyżackie. W wędrówce towarzyszył dzieciom przewodnik, wspólnie z nim wybrali skrybę, który skrupulatnie notował litery hasła. Na zakończenie uczniowie wspólnie odczytali hasło, a w nagrodę mogli zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie z mistrzem Urlichem von Jungingenem.

Klasa 1c i 2a 17 kwietnia 2018 roku wybrały się na wycieczkę do Bydgoszczy. Dzieci obejrzały spektakl o Pchle Szachrajce w Teatrze Polskim im. Hieronima Konieczki, a następnie poznały historię brudu i mydła, brały udział w średniowiecznej kąpieli, wykonały pranie przy użyciu tary i samodzielnie zrobiły mydło.

W dniach 12 – 13 kwietnia uczniowie naszej szkoły brali udział w wyjazdowych zajęciach w Helu. Przez jeden dzień byliśmy uczniami Błękitnej Szkoły prowadzonej przez Instytut Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego. Zajęcia były bardzo ciekawe, mieliśmy okazję podejrzeć foki oraz brać udział w ich karmieniu. Zwiedziliśmy Stację Morską oraz Dom Morświna.
Oprócz nauki był również czas na relaks – plaża, morze i MY!!!